Intrebari frecvente despre auditul Oracle

Odata cu instalarea oricarui pachet software Oracle, utilizatorul este de acord cu termenii si conditiile prevazute in Transactional Oracle Master Agreement ( TOMA ). Acest agreement prevede conditiile in care se pot utiliza produsele, dar si reglementari privind drepturile producatorului de a audita clientii ce fac parte din contract.

Auditarea clientilor este realizata de catre un departament specializat : Oracle License Management Services (LMS) care are rolul de a proteja drepturile de propietate intelectuala ale producatorului.

Procesul de auditare, verificarea compliantei software, implica completarea unui raport "Oracle Server Worksheet" cu informatii despre arhitectura Oracle utilizata, rularea unui script specializat in identificarea aplicatiilor/bazelor de date si transmiterea rezultatelor catre departamentul LMS.

Practic procesul de audit incepe odata cu receptionarea de catre client a unei scrisori de instiintare.

Exista un termen acordat clientului pentru colecatarea tuturor informatiilor necesare unui astfel de audit ?

Da. 45 zile.

Cat de des este auditata o companie de catre Oracle ?

In medie, la 3 - 4 ani. Conform statisticilor, in general utilizatorii isi schimba hardware-ul in acest interval.

Este resonsabilitatea companiei privind conformitatea software daca serviciile tehnice de administrare Oracle sunt externalizate catre third -party ?

Da. Responsabilitatea este a companiei care face parte din contractul de licentiere, aceasta trebuie sa respecte termenii si obligatiile prevazute privind utilizarea in mod corect a softwareului.

Exista costuri ?

Produsele software indentificate in urma auditului, ca fiind utilizate necorespunzator, necesita achizitia de licente pentru legalizarea lor.



Daca exista implementat un sistem de management al activelor software, poate fi utilizat in procesul de audit ?

Oracle a certificat o multitudine de solutii SAM existente pe piata, insa in cadrul auditului solicita rularea scriptului furnizat de catre echipa LMS.

Avantajul implementarii unei astfel de solutii SAM, certificata de catre Oracle, este acela ca ofera detalii complete in timp real despre infrastructura si nicelul de compliance software.

Aceste informatii sunt foarte utile pentru a verifica rezultatele obtinute de catre Auditor, iar in cazul in care apar discrepante, combaterea/ solutionarea acestora fiind foarte eficienta.

In cadrul acestui audit sunt verificate toate grupele de produse Oracle utilizate ?

In general sunt auditate toate, cu focus pe: Oracle Database (incluiv Database Options and Database Enterprise Managers), Oracle Application Server, Weblogic, SOA, E-Business Suite, Siebel and JD Edwards.

Este de ajutor sa apelam la serviciile unor consultanti third-party ?

Da. Consultantii sunt experti in licentiere si in mamangementul unui audit. Acestia va pot ajuta sa identificati produsele non-compliance, gradul de utilizare al acestora si de asemenea modul in care sa gestionati auditul.

Ce informatii sunt colectate de echipa LMS in cadrul auditului ?

1) Hardware Inventory

2) Software Inventory

3) Software Configuration

4) Software Usage

Autor : Catalin Iancu